Ozon Uygulamaları

Ozon Terapi Nedir?
Medikal ozonun kullanıldığı tedavilere “Ozon terapi” denir. İşlem; damardan alınan bir miktar kanın ozonlanarak çeşitli yöntemlerle vücuda tekrar verilmesi(hasta veya hastalığa bağlı olarak tek başına veya kombine edilerek kullanılması)yöntemidir.
Yaklaşık 120 yıldır kullanılan, vücudun toksinlerden temizlenmesi ve bağışıklık sisteminin güçlendirilmesi temeline dayanan bu yöntem tamamlayıcı tıp uygulamalarının başında yer almaktadır.

Ozon Terapinin Etkileri
* Hücre ve dokulara giden kan dolaşımını artırır,
* Kan ve Lenf sistemini temizler,
* Hormon ve enzim sentezini normale çevirir,
* Bağışıklık sistemini güçlendirir. Enfeksiyon hastalıklarına direnci arttırır,
* Deri kan dolaşımını artırarak cilt yenilenmesini, sıkı ve pürüzsüz görünüm oluşmasını sağlar.
* Daha temiz, daha yumuşak ve daha gençleşmiş bir cilt sağlar,
* Kaslarda biriken toksini gidererek kasları gevşetir ve yumuşatır, esnekliği artırır,
* Damarları (arter ve ven) yeniler, tansiyonun düzelmesini sağlar,
* Beyin oksijenlenmesi artar, beyin daha çok endorfin (mutluluk hormonu)ve melatonin(gençlik hormonu) üretmeye başlar. Hafızayı güçlendirir,
* Eklem ağrılarını ve kas rahatsızlıklarını iyileştirir,
* Anti-mikrobik etki gösterir: Bakteri, virüs ve mantarları öldürür. Ozon virütik hastalıklarda etkisini hem doğrudan virüs üzerinde, hem bağışıklık sistemini uyarıcı etkisiyle dolaylı olarak gösterir; virüs dış çeperini tahrip eder. Interferon salgılanmasını uyarır.
* Anti kanser etki gösterir; Tümör hücrelerinin zarlarını parçalayıp ölümlerine yol açar. Kanser hücrelerinin çoğalması ve yayılmasını engeller. Kemoterapi ve radyoterapi etkisini güçlendirir, yan etkilerini hafifletir.

Ozonun Yaşlanmayı Önleyici (Anti-Aging) Etkileri
Ozon, hücrelerde antioksidan faaliyet başlatır. Antioksidanlar serbest radikallere karşı savunma sistemimizin en önemli elemanıdır. Ozonun da yardımıyla, serbest radikallerden hasar gören hücreler onarılarak, uğradıkları tahribat geri döndürülür. Ozon ayrıca vücudumuzdaki tüm hücrelere detoks yaptırır. Toksinlerinden kurtulan hücreler tekrar sağlıklı işlev görmeye başlar; hücrenin kendi sağlığı geri döndüğü gibi organizmanın düzgün çalışması için üzerine düşen görevi de daha iyi yerine getirir.

Deri Hastalıları ve Selülitte Ozon Tedavisi

Selülit: Selülitin nedeni deri altı yağ dokusunda dolaşımın bozulmasıdır. Ozon bu hastalıkta çok bariz düzelme sağlar.

Kırışıklıklar: Yüz kırışıklıkları deri yaşlanması sonucu ortaya çıkar. Deriye yapılan ozon enjeksiyonları mimik çizgilerinin ve yaşlılığa bağlı olarak ortaya çıkan kırışıklıkların düzelmesine yardım eder.

Çatlaklar (Stria): Kalıtsal yatkınlığı olan kişilerde hormonal durumunda tabloya eklenmesi sonucunda derinin aşırı gerilmesi çatlaklara yol açar. Bunun nedeni kollajen ve elastin liflerinin ayrılmasıdır. Çatlaklar ilk oluştuklarında renkleri kırmızı-mor olup, zamanla bu renkler solar ve sedef beyazı bir renk alırlar. Derideki çatlaklara ozon-oksijen karışımı enjeksiyonundan sonra kollajen onarımına bağlı olarak çatlaklar dolar, deri gerginleşir ve rengi düzelir.

Ameliyet İzleri (Sikatris, Nedbe): Ozon ameliyat izlerini hafifletir veya tamamen giderebilir.

Cilt ve Tırnakların Mantar Enfeksiyonlarında Ozon Tedavisi
Yüzyılı aşkın süreden beri başarıyla kullanılmaktadır. Derideki mantarlar için deri altı enjeksiyon, tırnak mantarları için ozonlu yağ uygulamaları etkilidir.

Saç Dökülmesinde Ozon Tedavisi
Ozon terapi saç köklerini stimüle eder, hücre çoğalmasını uyarır, hücre beslenmesini artırır. Böylece saç dökülmesinin azalmasını sağlar. Ozon etkisini saçlı deride de gösterir, kepeklenmenin durmasını sağlar. Ozon etkisi altında saç uzaması hızlanır, saç köklerinin gelişme fazı uzar, istirahat fazı kısalır. Ozon sert ve kolayca elektriklenen saçların yumuşamasını sağlar. Aşırı yağlanan saçların yağlanması normale döner.

Ozon Uygulamaları